ALANYA Online ITB'deydi


 

ALANYA’NIN her yıl sezon öncesi en önemli belirleyici unsurlardan biri olarak gösterilen ITB Berlin Fuarı, bu yıl ilk defa sanal ortamda gerçekleşti. 9-12 Mart tarihleri arasındaki fuar, koronavirüs salgını nedeniyle tarihinde ilk defa geçen yıl ertelenirken, bu yıl da online gerçekleşti. Moskova'daki fuarla birlikte en büyük öneme sahip ITB Berlin fuarına online katılan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) ve Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, fuarla ilgili izlenimlerini anlattı.

ITB NOW 2021’in pandemi sebebiyle son on yılın en kötü zamanlarını geçiren turizmcilerin, buluşma ve sıkıntılarını dile getirme platformu oldu. Önceki yıllarda sıcak satışların ortamı iken; belirsizlikler sebebiyle daha çok fikir alışverişlerinin yapıldığı bir platform niteliğindeydi. Zorluklar bizleri yeni mecralara, farklı olasılıklara götürür. Sağlık turizmini öne çıkarıp, ITB’de Alanya’yı sağlık turizmimizle parlatmak istedik. 2021 umarız hem sağlık hem de tatil turizmi açısından verimli bir yıl olur.

‘SAĞLIK TURİZMİNE İLGİ ARTTI’

Yıllardır turizminin kalbinin attığı ITB Berlin, bildiğiniz üzere COVID-19 Pandemisi nedeniyle geçen yıl ertelenmişti. Bu yıl pandemi gölgesi altında da olsa yapılması gerektiği aşikar olunca, dijital ortamda aynı şevkle aynı coşkuyla, turizmcilerin bir araya gelmesi amaçlı, sanal ortamda düzenlenmesine karar verildi. Turizmin tüm paydaşlarının buluştuğu bu ortamda, sağlık turizmi de, artan bir ilgi ile turizmcilerin odaklandığı alanlardan biri olmaya ve yükselişini sürdürmeye ITB Berlin Turizm Borsası’nda da devam etti. Bu yıl itibariyle ITB Berlin Sağlık Turizmi Standı Türkiye Koordinatörlüğü Alanya Sağlık Turizmi Derneği tarafından yönetilmeye başladı. Dolayısıyla biz ALTAV çatısı altındaki, ALTİD, ALSTUD vb kurumlar ITB 2021’deki Alanya temsilini, yılın teması sağlık olduğu için, sağlık turizmi standında gerçekleştirmeye karar verdik. 12 Mart cuma günü, Alanya Sağlık Turizmi Derneği ve aynı zamanda ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi olan Dr. Erkan Karadağ moderatörlüğünde bir panel gerçekleşti. Konu başlığı Türkiye’de sağlık turizmi, ortam ise ITB Berlin Turizm Borsası olunca, panel katılımcıları otel yöneticileri ve seyahat acentaları oldu. Türkiye’deki sağlık otelleri ana başlık olarak belirlendi. Tüm katılımcılarca Türkiye’nin sağlık turizminde çok başarılı işler yaptığı ve tatil turizminde kazanılmış tecrübenin, sağlık temalı tesislerde kullanılabileceği, bu panel sayesinde görüldü. Katılımcılara, Türkiye’de sağlık hizmeti veren bir otel olmakla ilgili yasal süreç anlatıldı. Sürecin, son bir yılda çok kolaylaştığı, dönüşümün Covid Pandemisinin başına denk gelmesi nedeniyle göreceli olarak yavaş ilerlediği, ama aslında bu süreçte vizyon sahibi ileriye dönük yatırım planlayan bir çok zincir otelin bu dönüşümle ilgili start verdikleri anlatıldı.

‘SADECE SAĞLIK OTELİNE DÖNÜŞMEK YETERLİ DEĞİL’

Uluslararası katılımcılar ise, sadece sağlık oteline dönüşmenin yeterli olmayacağı, uluslararası düzeyde kabul görmüş akreditasyon kuruluşlarının (EUROPESPA, AACI, GHA, WELLHOTEL, TUV-RHEINLAND vb) akreditasyonu sayesinde yeterli talep alınacağı görüşünü paylaştı. Hali hazırda, Almanya’da özellikle sağlıklı yaşam turistlerinin seyahat seçimlerine yön veren, Mr. Franz j. Biesel, Türkiye’deki sağlık akreditasyonlu tesisler açığı kapandığı taktirde, ciddi bir talep yaşanabileceğini, sağlık turistinin, A plus turist kategorisinde seyahat ettiğinden, kazancında daha yüksek olacağını belirtti. Almanya ve Hırvatistan başta olmak üzere, çevre ülkelerde faaliyet gösteren CSI Danışmanlık CEO su ve TravelFit dergisi editörü Anke Andrea Sponer ise, sağlık turizminin yükselen bir trend olduğunu, yeni sayılarında Türkiye’deki sağlık otellerinin ön plana çıkarılacağı bir çalışma içerisinde olduklarını bildirdi. ITB Berlin Sağlık Turizmi Genel Koordinatörü, HTI Health Tourism Industry CEO’su ve HTI news editörü Leila Kresic-Juric’ de, bütün bu çalışmalar için geç bile kalındığını ama başlamasının ülkemize sağlık turizmi ve gelecekte sağlıklı yaşam turistlerini çekebilecek potansiyeli sağlayacağını belirtti. Dr. Erkan Karadağ’ın bildirdiği üzere, Panelde Türkiye’nin ve Alanya’nın, sağlık turizmi potansiyeli ortaya konmuş oldu.

’65 BİN 700 KULLANICI ONLİNE PLATFORMU ZİYARET ETTİ’

Beş günlük etkinlik sırasında, yaklaşık 65.700 kullanıcı online platformu ziyaret etti ve bunların yaklaşık üçte ikisi (yüzde 64,5) diğer ülkelerden geldi. 120 ülkeden farklı destinasyonlar, otel zincirleri ve teknoloji şirketlerini temsil eden 3.513 katılımcı, ürünlerini ve hizmetlerini sunmak için yeni formatı kullandı. Medyanın da yoğun ilgisi vardı. 54 ülkeden 1.000'in üzerinde medya temsilcisi ve seyahat bloggerı etkinliği canlı olarak haber yaptı. Katılımcıların yüzde 80'i, bireysel ve grup görüşmeleri yoluyla iş toplantıları, sohbetler ve iş ortakları aramak gibi ağ özelliklerini kullandı. ITB süresince, toplam 265 saatlik etkinlik programı 52.600 katılımcı kaydetti: Kongrede 400'den fazla tartışma turunda konferanslar, röportajlar düzenleyen, katılımcı sunumları ve basın toplantılarına katılan ve görüşlerini bildiren 700 konuşmacı; turizm endüstrisinin pandeminin etkilerinin üstesinden nasıl gelebileceğini ve başarılı bir iyileşme başlatabileceğini tartıştı.